Qubulus Lanceert QPS™ Met Verticale Locatiebepaling

Automatische QPS™ niveau detectie toegepast in nieuw LocLizard™ platform en in Hansa Warenhuis Applicatie voor Android

30 MAART 2011, LONDEN, UK - TECHCRUNCH GEEK N ROLLA
Samenvatting
Qubulus heeft vandaag het applicatie platform voor locatiebepaling LocLizard™ gelanceerd met QPS™. Deze revolutionaire engine voor locatiebepaling maakt gebruik van de nieuwe door Qubulus ontwikkelde algoritmes die niet alleen snel en accuraat de locatie van een gebruiker kan bepalen, maar als eerste engine ter wereld verdiepingen kan onderscheiden.

Qubulus Positioning System (QPS™)
QPS™ luistert naar de radiosignalen van de mobile telefoon om te bepalen op welke locatie, in welk gebouw en op welke verdieping de gebruiker zich bevindt. Het is accuraat genoeg om te laten zien waar een gebruiker zich op een indoor kaart bevindt of het nu een vliegveld, warenhuis, kantoor of elk ander gebouw betreft.
Vanaf vandaag is het niet langer nodig om de gebruiker te vragen om een locatie, maar kan de eigenaar of manager van een gebouw het gratis LocLizard™ platform gebruiken om de locatie beschikbaar te stellen voor bezoekers.

QPS™ levert de eerste accurate X-Y-Z methode voor indoor locatiebepaling en voorziet de markt in de behoefte van real-time auto-locatiebepaling indoors, iets wat niet mogelijk is met GPS. Nederlandse mede-oprichter van het Zweedse Qubulus Frank Schuil licht toe:"Qubulus leverde al de meest accurate XY locatiebepaling en nu voegen we daar Z locatiebepaling aan toe wat het in essentie mogelijk maakt om te bepalen op welke verdieping je zit."

LocLizard™ Platform
Het Loclizard™ platform is een compleet applicatie platform voor locatiebepaling dat zowel accurate locatiebepaling levert als de mogelijkheid om deze locatiedata op te slaan en te analyseren. Het platform bestaat verder uit de LocLizard™ client die ondersteund wordt door QPS™ en daarmee de eerste applicatie is die automatische niveau-detectie mogelijk maakt zonder dat de gebruiker hievoor een handeling hoeft te verrichten. Ook maakt het niet uit of de gebruiker de lift, de roltrap of de normale trap neemt.

Hansa Mall App
"De Hansa Mall App met QPS™ is een baanbrekende applicatie voor locatiebepaling met indoor kaarten," aldus Frank Schuil. "We zullen de applicatie blijven updaten met nieuwe gebouwen en nieuwe functionaliteiten voor zowel de applicatie als online. We willen een katalysator zijn voor de markt om het 'probleem van indoor locatiebepaling' op te lossen. De lancering van de Hansa Mall  App is een voorbeeld van hoe ons platform kan worden ingezet om diensten en applicaties te ontwikkelen."  De Qubulus Hansa Mall App met QPS™ is gratis te downloaden in de Android markt. De applicatie ondersteunt toestellen met Android 1.6 of hoger en kan worden gebruikt door bezoekers van dit warenhuis in Malmö.

Meer informatie is beschikbaar op www.loclizard.com.

Citaten
"Qubulus leverde al de meest accurate XY locatiebepaling en nu voegen we daar Z locatiebepaling aan toe wat het in essentie mogelijk maakt om te bepalen op welke verdieping je zit." Frank Schuil
"De lancering van de Hansa Mall App is een voorbeeld van hoe ons platform kan worden ingezet om diensten en applicaties te ontwikkelen." Frank Schuil
Over Qubulus