Qubulus Lanceert API Voor Indoor Locatiebepaling

Ontwikkelaars kunnen met de LocLizard™ API Indoor Locatiebepaling integreren in mobiele applicaties

20 SEPTEMBER 2011, MALMO, SWEDEN
Samenvatting
Na de introductie van Gecko, een tool voor ontwikkelaars om indoor locatiebepaling te activere, en platform voor indoor locatiebepaling LocLizard™ lanceert Qubulus nu de beta van de LocLizard™ API die het voor ontwikkelaars mogelijk maakt om het Qubulus Positioning System (QPS™) in mobiele applicaties te integreren.
QPS™ Implementeren
Ontwikkelaars kunnen nu indoor locatiebepaling activeren in elke willekeurige locatie gebruikmakend van de bestaande infrastructuur met de tool voor ontwikkelaars Gecko om het vervolgens eenvoudig te integreren in een nieuwe of bestaande locatie-gebaseerde applicatie met behulp van de LocLizard™ API.
Ondersteund door het krachtige QPS™ met een accuraatheid tussen de 3-5m en de binnenkort beschikbare nieuwe algoritmes die onder de 1m duiken zijn de mogelijkheden voor ontwikkelaars eindeloos.

Aanmelden
Op de frisse nieuwe campagne site voor de LocLizard™ API kunnen ontwikkelaars zich aanmelden voor toegang tot de beta. Aangezien integratie van de locatiebepaling afhankelijk is van locaties die reeds zijn gedekt met de Gecko tool krijgen ontwikkelaars die al locaties hebben geactiveerd met Gecko voorrang.
Qubulus mede-oprichter Frank Schuil licht toe:"Ontwikkelaars die al een locatie hebben geactiveerd kunnen direct aan de slag met de API en we willen zo snel mogelijk de eerste creatieve en coole apps zien verschijnen. We zullen ook kijken welke ontwikkelaars het beste idee hebben en die eerder toegang verlenen. Wanneer de eerste applicaties af zijn zullen we er alles aan doen om deze mee te helpen promoten."

LocLizard™ Producten

Qubulus' product portfolio LocLizard™ is vanaf de oprichting van het bedrijf in 2010 snel gegroeid. Een chronologisch overzicht:
  • Salamander - een voorbeeldapplicatie die de kracht van radio fingerprinting laat zien gelanceerd op de Android market.
  • Gecko - de eerste ontwikkelaarstool voor indoor locatiebepaling.
  • LocLizard™ - een platform voor indoor locatiebepaling die ook de historische locatiedata opslaat.
  • Iguana™ - Qubulus' flexibele werkgroep management oplossing aangedreven door QPS™.
  • LocLizard™ API - high performance cloud oplossing om indoor locatiebepaling te integreren in een mobiele applicatie
Ga nu naar api.loclizard.com om toegang te krijgen tot de LocLizard™ API en breng de kracht van QPS™ naar mobiele applicaties.
Citaten
"Ontwikkelaars die al een locatie hebben geactiveerd kunnen direct aan de slag met de API en we willen zo snel mogelijk de eerste creatieve en coole apps zien verschijnen. We zullen ook kijken welke ontwikkelaars het beste idee hebben en die eerder toegang verlenen. Wanneer de eerste applicaties af zijn zullen we er alles aan doen om deze mee te helpen promoten." Frank Schuil, mede-oprichter Qubulus en VP Marketing
Over Qubulus